POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów w Szkole Podstawowej nr 96 im. Ireny Kosmowskiej w Warszawie, którzy posiadają lub nie posiadają opinii wydanej przez poradnie psychologiczno-pedagogiczną/ specjalistyczną.
1. Rodzice dostarczają do sekretariatu szkoły opinię ucznia, dokument zostaje zarejestrowany w dzienniku, przekazany przez Sekretarza szkoły pedagogowi szkolnemu.
2. Pedagog informuje nauczycieli uczących danego ucznia o wpłynięciu do szkoły opinii. Z opinią zapoznaje się wychowawca klasy, wspólnie z zespołem uczącym oraz pedagogiem ustala formy wsparcia dla ucznia.
3. Wychowawca w imieniu dyrektora szkoły informuje pisemnie rodziców ucznia o zaplanowanych formach pomocy p-p, okresie udzielania oraz wymiarze godzin, w którym będą poszczególne formy realizowane (zał. 1).
4. Po wyrażeniu zgody przez rodzica uczeń zostaje objęty pomocą p-p.
5. Nauczyciele, specjaliści prowadzący z uczniem zajęcia monitorują frekwencję oraz dwa razy do roku (koniec I semestru oraz II semestru) dokonują oceny efektywności, którą przekazują wychowawcy. Wychowawca sporządza dokument Ocenę efektywności udzielanej pomocy p-p uczniowi posiadającemu lub nie opinie z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej (zał. 2).
6. Dokument- kopia Ocena efektywności udzielanej pomocy p-p jest przekazywana rodzicom ucznia.
7. Uczniowi, który nie posiada opinii z poradni również możemy udzielać pomocy p-p, na wniosek nauczycieli uczących bądź rodziców.
Dotyczą nas wtedy punkty od 3 do 7.
Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1. Złożenie w sekretariacie szkoły, przez rodziców orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest jednoznaczne z koniecznością organizowania dla ucznia pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez szkołę, w szczególności zajęć rewalidacyjnych i innych zajęć specjalistycznych.
2. Niezwłocznie po złożeniu przez rodziców orzeczenia, wychowawca zwołuje zespół składający się z nauczycieli uczących ucznia oraz specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem. Wychowawca koordynuje spotkanie ww. zespołu oraz udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi.
3. Niezwłocznie, po złożeniu przez rodziców orzeczenia zespół, o którym mowa w punkcie 2 opracowuje wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia (zał. 3) , uwzględniając diagnozę i wnioski sformułowane na jej podstawie oraz zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
4. Zespół, o którym mowa w punkcie 2 opracowuje na okres na jaki zostało wydane orzeczenie, nie dłużej jednak niż na etap edukacyjny, indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET – załącznik nr 4) w terminach:
· do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń rozpoczyna od początku roku szkolnego realizowanie kształcenia specjalnego;
· 30 dni od dnia złożenia orzeczenia.
5. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, po opracowaniu IPETU-u jest dokonywana co najmniej 2 razy w roku ( np. styczeń, maj) uwzględniając analizę skuteczności i efektywności udzielanej pomocy (zał. 5). W pracach nad opracowaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uczestniczą wszyscy nauczyciele uczący oraz specjaliści.
6. Nauczyciele/ specjaliści pracujący z uczniem przekazują wychowawcy przygotowane dostosowania, plany pracy rewalidacji/plany pracy innych zajęć prowadzonych z uczniem.
7. Za ustalenie terminów spotkań oraz powiadomienie osób biorących udział w spotkaniu, w tym rodziców uczniów jest odpowiedzialny wychowawca. O terminie spotkań wychowawca informuje pisemnie (Librus) rodziców.
Osoby biorące udział w spotkaniu są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszających na spotkaniu, które mogą naruszać dobra osobiste ucznia, jego rodziców, nauczycieli, specjalistów pracujących z uczniem lub innych osób.
8. W spotkaniach zespołu może uczestniczyć osoba zaproszona przez szkołę, np. terapeuta, pracownik z poradni, asystent rodziny lub przez rodzica np. lekarz. Zaproszenie innych osób, w szczególności lekarza, psychologa i pedagoga wymaga wniosku lub zgody rodziców.
9. Rodzice ucznia podpisują dokumenty i otrzymują kopię:
· wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia;
· analizę skuteczności i efektywności udzielanej pomocy;
· indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
10. Dokumentacja uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przechowywana jest u dyrektora szkoły.
WSZYSTKIE DOKUMENTY RODZICE SKŁADAJĄ DO SEKRETARIATU SZKOŁY!