Przejdź do treści

Bierzemy udział w akcji – Wyłącz telefon, włącz myślenie!

  • przez

Jednym z bardzo poważnych problemów współczesnego świata jest uzależnienie od telefonów/ szkodliwe używanie. Kwestia ta dotyczy nie tylko dzieci i młodzieży, ale także dorosłych.

Dlaczego nie chcemy, aby dzieci i młodzież korzystała ze smartfonów w szkole także podczas przerw?

  • Skupienie i koncentracja: Przerwy to czas, kiedy uczniowie powinni naładować baterie, porozmawiać z przyjaciółmi i odpocząć. Korzystając z telefonu, rozpraszają swoją uwagę i trudniej jest im potem skoncentrować się na lekcji.
  • Tworzenie relacji: Przerwy to doskonały moment na nawiązywanie nowych znajomości i budowanie trwałych relacji z kolegami i koleżankami. Uczniowie powinni rozmawiać ze sobą, grać w piłkę, wspólnie spędzać czas – to wspaniała okazja do wzajemnego poznawania się i zacieśniania już istniejących więzi.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych: Korzystając z telefonu, uczniowie nie ćwiczą umiejętności komunikacji twarzą w twarz. To jednak bardzo ważna umiejętność, która będzie przydatna w dorosłym życiu.
  • Nauka i kreatywność: Zamiast przeglądać media społecznościowe, grać w gry lub oglądać filmiki na TikToku, uczniowie powinni wykorzystać czas na tworzenie czegoś nowego czy czytanie książek. To świetny sposób na rozwijanie się i odkrywanie nowych pasji.

Czy to oznacza, że telefonów w ogóle nie powinno się używać?

Oczywiście, że nie! Ale warto zachować umiar i wykorzystywać je z rozsądkiem.

Korzystanie z telefonów w czasie przerw w szkole może ograniczać wiele ważnych doświadczeń i umiejętności. Dlatego warto zastanowić się, jak możemy bardziej efektywnie wykorzystać ten czas. 💪📚🤝

W ramach prowadzonej akcji uświadamiającej uczniów jak negatywny wpływ na ich życie mają nowoczesne technologie używane w nadmiarze, przy wejściu do szkoły, a także w toaletach wywieszane są ciekawostki dotyczące fonoholizmu i włączenia myślenia!

Skip to content